laupäev, 21. november 2009

Mendoza

Heihoo, maed paistavad, oleme Aqncaguast loetud tundide kaugusel Mendoza linnakeses (no olenevalt palju aarelinnu lugeda on see mingi 100 000 voi 2.5 mio inimest). Koht ise on igati tsill, jube narvidele kaíb aind see klaviatuur millega trukin ning kus s`nade valja pigistamine on korralik joutrenn (ehk siis andeksi loetamatu teksti eest). Saabusime harra AA-ga just tagasi koige suurema lihat`ki soomiselt, mis meile seni siin suurep´rases varjus 25-30 kraadi soojas Argentiina riigis osks saanud (noh, `tleme nii, et sinna korvale tellitud grillitud juurviljad tundusid selge liialdusena), Art poiss istub vististi hetkelgi potil ja `ritab oma endist saledat kehakuju taastada :). Lisaks suutsime t´na peale 14 tunnist uskumatult mugavat bussi trippi Buenos airesest siia (ja jah, koik meie pagas joudis imetabasel kombel parale) korda saata nii mondagi. Aga koigepealt bussist- uhelgi teisel kontinendil ei ole ma sellist monu ja lebo bussisoidul tunnetanud, istmed olid nagu voi paremad kui lennuki ariklass (ja kaisid praktiliselt lamaskil asendisse), vaidetavalñt anti ka 3 kaiku ohtusooki, mille me maha magasime, ning meil ei olnud mitte esimene vaid 2 klass, esimene oli veel mugavam. Onnestus hakkama saada suurep´rase ja geniaalse varustuse laenutusega (minu oranzid plastiksaapad on raudselt koige seksikamad) ning sebida endale rahvuspargi paase. Siinjuures onnestus harra Sikul, kes muidu on tubli mees ja arvatavasti vaga hea magikiid, aga mitte mailma koige sujuvam orgunner, maha unustada meie eeltaideud vormid, misjrel me lasime pastakal hea liikuda. Kuigi, olgem ausad, kulunud aeg oli viivuke matka varustuse rentijate Siestalt tagasiootamisele kulunuga vorreldes.

Igatahes, homme on see paév, kui laéheme ules magedele - hetkel oleme mingi ca 800 m k+rgusel, homme teeme veel oo luks hotellis Aconcaqua rahvuspargi va´ravate lahedal ja siis ilmselgelt on suund juba ules. T´na kuhjasime ilusti asjad kolme hunnikussse, m+ttetud, esialgu m+ttetud ja kohe vajalikud. Esimene sort jaab Mendozase maha ja paremaid aegu ootama, teine liigub ules muulade seljas ja ootab meid Plaza de Mulases (4300 m) ning kolmanda sordi ehk siis vaart kraami v+tame endale selga, et sellega ise Plaza de mulasese ronida - mis koos teelt k+rvale jaava aklimatiseerumise retkega v+tab meil kolm paéva peale lux hotelli. Siis vedeleme paevakese Plazas ning asume vaikselt oma esimesele aklimatiseerumis tiirule ules suunas, kaime korra camp kanadas ja pustitame telgid. Siis tagasi aj uuesti ules, uritades `ks oo korraga u`hes kohas voi veits kiiremini olenevalt enesetndest, j+uda camp Koolerasse (ma ise kahtlustan, et nimi tuleneb k+rgusega seotud soolikate vçljutamisega tagumisi kanaleid pidi), veetes teel ood ka Camp Canadas ja camp Nido de Condoresis. Siis tagasi alla, paev all, ning siis loplikult tipu suunas.
Vçljavaated ei ole ilma seisukohast hetkel just koikse roosilisemad, sellest et tipus suht stabiilne 100 km tunnis tuult on esialgu ei seleta (lisaks ka suht korralik lumi ning kulma ja v´rki), aga isegi juba suht alguses mingi nibin nabin pealt 2000 m on viimastel paévadel p+lveni lume maha sadanud, mis paeva jooksul kaob taaskord ohku -tegu meil siiski hooaja algusega.. Aga see muidugi muutub, siukest saasta, et meil head ilma ei tule ei saa juhtuda, pèale seda, kui ma ja Art oleme pool +ltsi igakord ilmaatadi auks viimase kuu jooksul maha valanud.

Meie tripi seltskond on n``dseks saavutanud 10 liikmelise koossseisu (lisaks 2 balti valgesukkades nais partisani, kes mooda kuuma jalge jargi hiilivad), liitusid nimelt ka Artjom ja Rauno, neist Artjom siis kah baltikumi enim austust v´´rivast pangast ja Rauno tema matkakaaslane, kellega nad veits rohklem kui baltimere taíe soola olla nahka pannud. Hetke plaanide jargi peaksime tippu j+udma umbes 4-7 detsember, olenevalt ilmast ja sellest, kui sitt kellegil tee peal hakkab. Noh, vçhemalt siis need peaks joudma, kes tippu j+uavad, statistikale tuginedes on see nii 30%, ise arvan, et meist veits rohkem, kui ilm paris nakku ei pane. Blogimise m+ttes on jçrgmist viisakamat sissekannet kindlasti oodata peale alla j+udmist, kuid kuulu jargi on neti poiss olemas ka Plaza de Mulases - kust ka `riatme oma reportaazi jçtkata eeldusel, et klahvide vajutamine liiga suur pingutus ei ole saantese horedas ohus.